LZV Cup . be

LZV Cup . be

Forum van de LZV Cup

http://www.lzvcup.be

It is currently 08 Sep 2010, 16:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

Wat is jouw mening?
Ik verkies de huidige regel. 37%  37%  [ 14 ]
Ik verkies de nieuwe regel. 61%  61%  [ 23 ]
Er is nog een beter alternatief. 3%  3%  [ 1 ]
Total votes : 38
Author Message
 Post subject: 2010-2011: Uitstellen van wedstrijden
PostPosted: 10 Jul 2010, 14:08 
LZV Cup Organisator

Afgelopen seizoen hebben we als organisatie consequent geweigerd om (behoudens overmacht) wedstrijden te laten uitstellen binnen de 5 dagen voor de oorspronkelijke datum. Dat heeft geleid tot een aantal forfaits.

Ploegen die te vaak forfait geven lopen het risico dat ze het volgende seizoen niet meer mogen deelnemen aan de LZV Cup. We dringen er dus op aan om dit tot een absoluut minimum te beperken. Om na te gaan of we hierbij kunnen helpen stellen we voor om de uitstel-regel eventueel te versoepelen.

Huidige regel: Uitstel vragen kan tot 5 dagen (exact 5 x 24u) voor de wedstrijd. De tegenpartij kan dit aanvaarden/weigeren, dit eveneens tot 5 dagen voor de wedstrijd. Geen reactie op 5 dagen voor de wedstrijd wordt ook beschouwd als weigering.

Voorstel nieuwe regel: Uitstel vragen kan tot 3 dagen (exact 3 x 24u) voor de wedstrijd. De tegenpartij kan dit aanvaarden/weigeren, dit tot 2 dagen (exact 2 x 24u) voor de wedstrijd. Geen reactie op 2 dagen voor de wedstrijd wordt ook beschouwd als weigering.

Hiermee zouden twee problemen worden opgelost:
- regelmatig willen ploegen nog uitstel vragen op 3 of 4 dagen voor de wedstrijd.
- soms wordt het uitstel (net) op tijd aangevraagd, maar is de tegenpartij te laat om te antwoorden.

Vinden jullie dit een verbetering of is de huidige regel beter? Of heb je een ander/aangepast voorstel (dan graag verduidelijken in deze topic)?

Profile  

Post subject: Re: 2010-2011: Uitstellen van wedstrijden
PostPosted: 12 Jul 2010, 14:00 
Forum Admin

Ikzelf vind 5 dagen goed genoeg.. Het is nu niet dat ge op 2 dagen tijd ineens toch niet kunt spelen hé..

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 14:10 
Victorus Zeverarus

Location: Tottenhesp Hotboyz (lzv) / FC Bananas(zaal) & FC Ambras(veld)
Woete wrote:
Ikzelf vind 5 dagen goed genoeg.. Het is nu niet dat ge op 2 dagen tijd ineens toch niet kunt spelen hé..

Bwa, bij ons persoonlijk ligt dat anders, omdat er velen pas zeker zijn enkele dagen op voorhand. Nu, onze ploeg was dat op punt wel een (negatieve) uitzondering, helaas.

Maar ik denk dat het voor andere ploegen ook niet slecht zou zijn moesten ze alsnog uitstel kunnen aanvragen, vele tegenstanders hebben daar niet al te veel problemen mee.

Maar ik vermoed dat het echt allemaal van de ploeg afhangt aan wie het gevraagd wordt. Als je vindt dat je al te veel uitstel hebt moeten aanvaarden (owv een zaaluur op zaterdagavond bijv), zal je minder geneigd zijn om deze nog toe te laten als het al de 5de keer is op 3 maand tijd als ze het aan je vragen. Of dan die 5- of 3-dagenregel van toepassing is, maakt op zich dan niet meer veel uit, denk ik zo.. niet?

Maar persoonlijk ben ik dus voor.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 17:42 
Superspits

ik ben voor

persoonlijk maakt het mij niet uit wanneer er uitstel gevraagd wordt, zolang dit niet vlak voor de match gebeurd. uitstel zal ik alleen aanvaarden als hier ook een geldige reden voor is (no offense patro :wink: ).
omgekeerd vragen wij ook alleen maar uitstel aan als we echt met te weinig zijn (of vervoersproblemen zouden kunnen hebben). in dat geval hopen we dat onze tegenstanders dit uitstel aanvaarden ookal is de termijn verstreken, want bij ons geven de meeste spelers de laatste dagen voor de match aan of ze al dan niet kunnen meedoen. voor ons is 5 naar 3 dus beter. zoals bananas niet op zaterdag kan, kunne wij (wegens veldvoetbal) bijna niet op een donderdag. ik zal dan ook bij de aanvang van de competitie alle ploegen die dan spelen contacteren en polsen naar een eventueel uitstel. zo wordt veel last minute gezever vermeden...

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 19:52 
Eerste Elftal

Woete wrote:

Ons is het nochtans 2 keer overkomen vorig seizoen.
Spelers die ook nog veldvoetbal spelen (of met andere zaalvoetbalploegen), of als ge 2 matchen op korte tijd hebt, kan altijd zorgen voor kleine blessures vlak voor de match.

Ben voorstander van de nieuwe regeling. Het zou bij een competitie als LZV toch prioritair moeten zijn dat er zo veel mogelijk wedstrijden kunnen doorgaan, en dan lijkt mij het vermijden van forfait het belangrijkste.

Wij hebben voorstellen tot uitstel altijd aanvaard, zelfs daags voor de wedstrijd, is toch niet echt een groot probleem: gewoon berichtje naar alle spelers en een andere datum zoeken.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 20:13 
Victorus Zeverarus

Location: Tottenhesp Hotboyz (lzv) / FC Bananas(zaal) & FC Ambras(veld)
hannu kolar wrote:
Woete wrote:

Ons is het nochtans 2 keer overkomen vorig seizoen.
Spelers die ook nog veldvoetbal spelen (of met andere zaalvoetbalploegen), of als ge 2 matchen op korte tijd hebt, kan altijd zorgen voor kleine blessures vlak voor de match.

Ben voorstander van de nieuwe regeling. Het zou bij een competitie als LZV toch prioritair moeten zijn dat er zo veel mogelijk wedstrijden kunnen doorgaan, en dan lijkt mij het vermijden van forfait het belangrijkste.

Wij hebben voorstellen tot uitstel altijd aanvaard, zelfs daags voor de wedstrijd, is toch niet echt een groot probleem: gewoon berichtje naar alle spelers en een andere datum zoeken.

Inderdaad, dat is en blijft volgens mij eveneens de bedoeling: zoveel mogelijk matchkes spelen.

Maar misschien is ook het probleem dat je sowieso die zaal zal moeten betalen, ook al gebruik je hem helemaal niet. Want om daar dan nog zelf 3 vs 3 te gaan spelen.. niet iedereen is dat gegeven ;)

Het feit dat die andere ploeg het volgende voorstel-zaaluur zal moeten betalen is niet meer dan juist, maar eveneens ook maar een "magere" troost.. niet?

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 09:43 
Forum Admin

hannu kolar wrote:

Natuurlijk, wij hebben ook al altijd uitstel aanvaard. Maar wij zijn dan zelf ook wel een ploeg die bijna nooit uitstelt, vandaar mijn veronderstelling waarschijnlijk :)

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2010, 16:17 
Superspits

Voila, ik denk dat het vooral te maken heeft met hoeveel keer ge er al mee geconfronteerd geweest zijt. Wij hebben vorig jaar denk 1 maal forfait gegeven zonder discussie omdat we te laat waren. Ge kunt wel zeggen dit of dat, maar uiteindelijk ben ik van mening dat ge de tegenstander niet moet confronteren met de problemen die gij hebt in aanloop naar een match.

Andersom hebben we het ook al voorgehad dat een ploeg hiermee afkomt 2 dagen of één dag voor een match. Ik vind dit natuurlijk ook erg spijtig, maar ik heb dan iets van spelen of forfait, zeker als wijzelf de thuisploeg zijn. Daarom al vond ik de regel van vorig jaar een goede verniewing.

In ieder geval, ik stem voor de nieuwe regel - 3 dagen vind ik nog acceptabel.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2010, 19:30 
Eerste Elftal

Psycho_chicken wrote:
maar ik heb dan iets van spelen of forfaitl.

Maar wat hebt ge daar dan aan?
Zijt ge toch gewoon een match kwijt? En noem ons van de oude stempel, maar wij voetballen graag.

Profile  

PostPosted: 20 Jul 2010, 12:06 
LZV Cup Organisator

De nieuwe regel behaalt een duidelijke meerderheid. Heb aan de webmaster gevraagd om dit te programmeren.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]